Jeżeli JAWS, Fusion lub ZoomText nie uruchomią się po aktualizacji i ponownym uruchomieniu komputera, wykonaj całkowite zamknięcie systemu.
Czasami JAWS, Fusion lub ZoomText nie uruchamiają się po ich aktualizacji do nowych wersji.
Może również zostać wyświetlony komunikat o błędzie z odniesieniem do „Nie znaleziono numeru porządkowego xxx…”. W każdym przypadku, gdy JAWS, Fusion lub ZoomText nie uruchomią się zgodnie z oczekiwaniami, należy wypróbować poniższe rozwiązanie.
Rozwiązanie
Całkowite zamknięcie systemu prawdopodobnie rozwiąże problem. Wykonaj poniższe kroki:
1. Naciśnij klawisz Windows + X.
2. W otwartym menu kontekstowym przejdź strzałkami góra/dół do pozycji ‚Zamknij lub wyloguj się’ podmenu.
3. Naciśnij strzałkę w prawo, aby otworzyć to podmenu.
4. Strzałką w dół przejdź do pozycji ‚Zamknij’.
5. Naciśnij i przytrzymaj wciśnięty klawisz Shift, i naciśnij jednocześnie klawisz Enter, aby całkowicie zamknąć system.
Odczekaj kilkadziesiąt sekund i włącz ponownie komputer. JAWS, Fusion lub ZoomText będą teraz działać poprawnie.
Uwaga: Wykonanie tych czynności zapewni, że system Microsoft Windows zostanie naprawdę całkowicie zamknięty i całkowicie uruchomiony ponownie.
źródło:
https://support.freedomscientific.com/Support/TechnicalSupport/Bulletin/1712