Dlaczego strony internetowe wyświetlają się na moim komputerze lub urządzeniach mobilnych zupełnie inaczej, niż na komputerach lub urządzeniach mobilnych moich znajomych?

Dlaczego strony internetowe wyświetlają się na moim komputerze lub urządzeniach mobilnych zupełnie inaczej, niż na komputerach lub urządzeniach mobilnych moich znajomych?

Trudno w to uwierzyć, ale strony internetowe mogą wyświetlać się na twoim komputerze lub urządzeniach mobilnych zupełnie inaczej, niż na komputerach lub urządzeniach mobilnych twoich znajomych lub przyjaciół.
Zdałem sobie z tego sprawę w miniony weekend, kiedy będąc w domu próbowałem kupić książkę Kindle na stronie Amazon.com, używając swojego stacjonarnego komputera z zainstalowanym JAWS.
Witryna Amazon dla wszystkich trzech moich stacjonarnych przeglądarek internetowych generowała komunikat o błędzie, że wersja mobilna przeglądarki nie wspiera zakupów Kindle i zamiast tego należy użyć przeglądarki stacjonarnej zainstalowanej na komputerze PC.
Ta historia ma szczęśliwe zakończenie, ale zajęło mi to trochę czasu, zanim dowiedziałem się, co było przyczyną błędu.
Objaśnię kolejne kroki, które pozwoliły mi rozwiązać napotkane problemy, ponieważ wszystkie z nich mają ogólne zastosowanie do każdej witryny, która nie wyświetla tego, co spodziewasz się zobaczyć.
Nie twierdzę, że moja metodologia jest najlepsza, tylko że doprowadziła mnie do satysfakcjonującej odpowiedzi. Jeśli masz lepsze sposoby na rozwiązywanie tego typu problemów, dodaj swoje komentarze do tego posta.
Krok 1:
Czy okno mojej aplikacji jest zmaksymalizowane i czy powiększyłem je do 100%?
Większość witryn internetowych wykorzystuje responsywny design, aby zapewnić poprawne wyświetlanie wszystkich elementów danej strony, zaczynając od niewielkich wyświetlaczy telefonów mobilnych, a kończąc  na monitorach z dużym ekranem.
Aby to osiągnąć, strony określają, ile treści ma być wyświetlanych na podstawie dostępnego obszaru ekranu.
Na dużych ekranach menu i inne elementy nawigacyjne mogą być w pełni widoczne, natomiast na telefonach mobilnych mogą być ukryte za jednym lub kilkoma przyciskami.
W przypadku omawianej przeze mnie witrynę mobilnej Amazon, ponieważ otwarte okno miało rozmiar znaczka pocztowego, zmaksymalizowałem je i powiększyłem do 100%, ale nadal otrzymywałem komunikat o błędzie.
Czy nadal pojawia się błąd, gdy nie jestem zalogowany w usłudze Amazon?
Witryny często zmieniają sposób i wyświetlane informacje na podstawie preferencji związanych z identyfikatorem logowania.
Ponieważ miałem problem we wszystkich trzech przeglądarkach, chciałem wykluczyć, że problem był spowodowany wcześniej ustawioną opcją mojego konta.
Wylogowałem się, spróbowałem ponownie i nadal mam błąd.
Czy ktoś chce ciasteczko?
Innym sposobem, w jaki witryny mogą zapamiętywać Twoje opcje odwiedzanych stron, jest używanie tak zwanych plików ciasteczek do przechowywania informacji w przeglądarce, których mogą użyć, aby przy następnych odwiedzinach danej strony dostosować jej wygląd do twoich preferencji.
Ale jeśli odwiedzasz witrynę za pomocą trybu prywatnego lub incognito, witryna nie będzie widzieć zapisanych plików cookie. To sprawia, że ​​doświadczenie jest takie samo, jak gdybyś nigdy wcześniej nie odwiedzał danej witryny i często jest szybsze niż usuwanie plików cookie w celu ustalenia, czy to właśnie ciasteczka nie są problemem.
W Chrome możesz otworzyć okno incognito za pomocą Ctrl + Shift + n.
We wszystkich innych przeglądarkach użyj Ctrl + Shift + p.
Po tym, jak otworzyłem okno incognito i nie otrzymałem już wiadomości z informacją o konieczności przejścia do stacjonarnej przeglądarki zainstalowanej na komputerze, przypomniałem sobie, że około roku temu odwiedziłem stronę Amazon i coś na niej zakupiłem, używając mobilnej wersji przeglądarki internetowej.
Najwyraźniej zrobiłem to we wszystkich moich przeglądarkach i każda z nich używała ciasteczka, aby zapamiętać moje preferencje.
Jest kilka artykułów w sieci, które mówią o specjalnym adresie URL, który pozwala powrócić do stacjonarnej strony Amazon na komputerach PC po tym, jak wcześniej odwiedziliśmy witrynę Amazon używając mobilnej wersji przeglądarki zainstalowanej na urządzeniu mobilnym, ale to rozwiązanie nie działało w moim przypadku.
Musiałem najpierw usunąć moje pliki z ciasteczkami z witryny Amazon, aby wszystko wróciło do normy.
Oto jak je usunąć dla pojedynczej witryny w  Chrome
https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en
i Firefox
https://support.mozilla.org/en-US/questions/1198361.
Internet Explorer i Microsoft Edge nie mają opcji czyszczenia plików cookie dla jednej witryny. Możemy usunąć wszystkie pliki lub żadnego.
(Jeśli używasz programu CCleaner firmy Piriform, to ma on możliwość usuwania plików cookie dla pojedynczej witryny w przeglądarkach Internet Explorer i Microsoft Edge.)
Mogę teraz z radością donieść, że książka, którą próbowałem kupić:
„”Vocal Recall”” Neila Rossa to świetna lektura, jeśli chcesz dowiedzieć się o pracy w radiu lub robieniu podkładów głosowych.
I oczywiście można ją przeczytać za pomocą JAWS i Kindle na PC.
Stopniowe publikowanie nowych funkcji przeglądarek internetowych.
Jeśli wciąż widzisz coś innego na stronie internetowej niż się spodziewałeś, a powyższe kroki nie pomogły Ci tego wyjaśnić, to jest jeszcze jeden powód, który przychodzi mi na myśl.
Twórcy witryn sieci Web prawie zawsze rozwijają nowe funkcje i stopniowo udostępniają je użytkownikom.
To pozwala im przerwać proces rozwijania jakiejś funkcji, jeśli tylko spowodowała pojawienie się błędów krytycznych w przeglądarce.
Czasami po prostu trzeba poczekać jeden lub kilka dni, aby sprawdzić, czy dana witryna zaczyna wyświetlać się tak samo dla ciebie i twoich znajomych, czy też nie.
**
źródło:
http://blog.freedomscientific.com/beware-the-cookie-monster/.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *